Frank Jensen, der i dag er 52 år, havde igennem tre år arbejdet som assistent/pedel i varmestuen hos Kirkens Korshær, da stillingen blev nedlagt i 2020. Det blev starten på et par år, hvor Frank først søgte tilbage til sit gamle fag som ventilationsmontør og siden prøvede kræfter med jobbet som vagt, inden han måtte indse, at der skulle ske noget helt nyt.
Da Frank af helbredsmæssige årsager måtte stoppe som ventilationsmontør, havde han en drøm om at skifte det tunge arbejde ud med et job som vagt.
Som ledig har du mulighed for at få en 6 ugers jobrettet uddannelse, hvis du opfylder betingelserne, og Frie fik presset på over for Jobcentret, så Frank hurtigt kom i gang med at tage et vagtkursus og kunne indfri sin drøm om et job som vagt.
Frank var utrolig glad for, at han med Fries hjælp kom hurtigere i gang med vagtuddannelsen. Men jobbet som vagt levede ikke helt op til forventningerne, og han valgte at opsige jobbet og melde sig ledig. På Jobcentret oplevede han, at de gerne ville hjælpe ham, men at de havde mest interesse i at få ham tilbage til hans oprindelige erhverv.
Jobcentret ville gerne have mig hurtigt videre i et nyt job som ventilationsmontør, men det havde jeg jo ingen interesse i på grund af mit helbred, fortæller Frank.
Da Frank ikke helt følte, at han kom igennem med sine jobønsker på Jobcentret, kontaktede han Frie for anden gang i de knap 12 år, han havde været medlem. Her fik han en god snak med Fries karrierekonsulent, og han følte virkelig, at hun var god til at spørge ind til hans ønsker og var lydhør over for de karrieredrømme, han havde.
Efter mødet med Fries karrierekonsulent går der da også kun en time, så ringer Jobcentret til Frank og fortæller, at han kan tage ud og få en snak med Frederik VI's Hotel, der mangler en servicetekniker. Frank er slet ikke i tvivl om, at det var Fries karrierekonsulent, der fik Jobcentret til endelig at sende ham i den rigtige retning.
Sådan lyder overskriften på en artikel, som Frederik VI's Hotel slog op på deres hjemmeside, da Frank havde været ansat i noget tid. Det viste sig nemlig hurtigt, at det odenseanske hotel og Frank var det helt rigtige match. Frank skulle lige vænne sig til skiftet fra en rolle, hvor tekniske færdigheder var i højsædet, til en stilling, hvor service er lige så vigtigt. Men der gik ikke længe, før Frank havde tilpasset sig rollen og blev den stjerne, som hotellet havde brug for.
Frank har virkelig løftet vores serviceniveau. Han er ikke bare dygtig til sit fag; han er også hurtig til at finde løsninger og tænker kreativt. Han har endda undervist sine kolleger i ergonomiske arbejdsmetoder og bygget vogne for at gøre deres arbejde lettere," siger hoteldirektør Thomas Danielsen.
Har du ligesom Frank brug for hjælp til at komme videre i din karriere, så er du altid velkommen til at ringe og få en snak om dine muligheder på 63 13 85 50. Det kræver blot, at du er medlem af fagforeningen til [Priser:Fagforening med fuld dækning] pr. måned.