Der er mange muligheder for at få dit CV udbredt, så din næste arbejdsgiver nemmere kan finde dig.
De fleste kender til at sende et CV med, når de søger opslåede jobs, men du kan få meget mere ud af dit CV ved at gøre det aktivt på flere platforme. Det er en god idé, fordi det øger chancerne for, at du og dine kompetencer bliver set af potentielle arbejdsgivere.
Du kan udbrede dit CV på flere forskellige måder. Her kommer nogle forslag:
Overvej, hvad der er relevant for dig. Og husk, at det tager tid at vedligeholde og opdatere sine CV'er. Derfor skal du hellere vælge færre og gøre det godt på få end dårligt på mange.
Sørg for at lave en liste over de steder, hvor du har et CV, der arbejder for dig. På den måde kan du nemmere opdatere dine CV'er, når der sker noget nyt. Eksempelvis hvis du lander drømmejobbet og ikke længere er interesseret i at blive kontaktet om nye jobmuligheder.
Når du lægger dit CV ind på forskellige platforme, skal du huske at overveje, hvilke jobs du gerne vil tiltrække. Hvilke informationer er det vigtigt, du får med alle steder? Og hvem vil du gerne have, der ser dem? Med andre ord: Hvad vil du gerne være kendt for på baggrund af dit CV?
Det er nemlig vigtigt, at dit CV arbejder for dig og ikke imod dig. Det kan ske, hvis du eksempelvis ikke har de samme informationer på tværs af dine CV'er. Eller at du ikke sørger for at få dine CV'er holdt opdateret, når der sker noget nyt for dig.
Når du har dit CV ude flere forskellige steder, er det vigtigt, at du løbende kontrollerer, at der står det samme i dine CV'er på tværs af platforme. Ellers risikerer du, at du kommer til at fremstå utroværdig. Sørg derfor altid for at skrive korrekte og neutrale informationer i dit CV, så du fremstår ens i din kommunikation.
Mange virksomheder tjekker deres ansøgere online, inden de kalder dem til samtale, så sørg for, at dine CV'er og din generelle personlige branding er ens, uanset hvor dine potentielle, kommende arbejdsgivere møder dig.