Har du undersøgt, hvordan dit personlige brand ser ud lige nu? Ved at kortlægge, hvordan du brander dig selv, hvem du brander dig selv over for, og hvad du fortæller om dig selv, kan du blive klogere på dit personlige brand. Brug guiden her til at kortlægge dit personlige brand.
Med et overblik over, hvordan dit brand ser ud i dag, kan du overveje, om du er tilfreds med det.
For at kunne svare bedst muligt på spørgsmålene ovenfor, skal du først finde ud af, hvad de rette steder er, hvem de rette personer er, og hvad du gerne vil fortælle.
For at du kan blive motiveret til at lave ændringer og arbejde mod et mål, er det vigtigt, at du kender dit formål. Hvad er det, du ønsker at opnå ved at forbedre dit personlige brand?
Når du ved hvorfor, og hvad du ønsker at opnå med din personlige branding, er det nemmere at finde ud af, hvem du skal rette din branding imod.
Hvis du ikke har arbejdet med personlig branding før, er der stor sandsynlighed for, at dit brand stikker i mange retninger. Ved at overveje, hvem du gerne vil ramme, er der meget større chance for at få succes. Så kan du nemlig ensrette din kommunikation og ramme dit mål mere præcist.
Eksempel: Vil du gerne vise, hvad du kan inden for dit felt, kan du skrive blogindlæg eller opslag på LinkedIn om din viden. Her har du mulighed for at ramme relevante personer, som kunne vise sig at være vejen til dit næste job. På LinkedIn kan du også connecte med eller følge relevante personer og virksomheder samt interagere med deres opslag ved at byde ind med din viden.
Der findes et hav af muligheder for personlig branding, både online og offline. Men du kan ikke være alle steder på én gang, så overvej, hvor det vil give mest mening for dig at være aktiv.