• Er du tilfreds med dit personlige brand?

    Med personlig branding kan du tage kontrol over, hvordan du fremstår over for omverdenen. Find ud af, hvordan du gerne vil fremstå, og om du er tilfreds med dit brand i dag.
    Personlig branding

    Er du tilfreds med dit personlige brand?

Har du undersøgt, hvordan dit personlige brand ser ud lige nu? Ved at kortlægge, hvordan du brander dig selv, hvem du brander dig selv over for, og hvad du fortæller om dig selv, kan du blive klogere på dit personlige brand. Brug guiden her til at kortlægge dit personlige brand.

Passer dit brand på dig?

Med et overblik over, hvordan dit brand ser ud i dag, kan du overveje, om du er tilfreds med det.

  • Brander jeg mig de rette steder?
  • Brander jeg mig over for de rette personer?
  • Fortæller min personlige branding de ting om mig, jeg ønsker?

For at kunne svare bedst muligt på spørgsmålene ovenfor, skal du først finde ud af, hvad de rette steder er, hvem de rette personer er, og hvad du gerne vil fortælle.

Hvad er dit formål?

For at du kan blive motiveret til at lave ændringer og arbejde mod et mål, er det vigtigt, at du kender dit formål. Hvad er det, du ønsker at opnå ved at forbedre dit personlige brand?

  • Ønsker du at lande dit drømmejob?
  • Ønsker du at udvide dit netværk?
  • Ønsker du at brande din virksomhed?
  • Ønsker du helt overordnet at påvirke, hvad folk forbinder med dit navn, og hvad du er kendt for?

Når du ved hvorfor, og hvad du ønsker at opnå med din personlige branding, er det nemmere at finde ud af, hvem du skal rette din branding imod.

Målgrupper: Hvem vil du gerne brande dig selv over for?

Hvis du ikke har arbejdet med personlig branding før, er der stor sandsynlighed for, at dit brand stikker i mange retninger. Ved at overveje, hvem du gerne vil ramme, er der meget større chance for at få succes. Så kan du nemlig ensrette din kommunikation og ramme dit mål mere præcist.

Eksempel: Vil du gerne vise, hvad du kan inden for dit felt, kan du skrive blogindlæg eller opslag på LinkedIn om din viden. Her har du mulighed for at ramme relevante personer, som kunne vise sig at være vejen til dit næste job. På LinkedIn kan du også connecte med eller følge relevante personer og virksomheder samt interagere med deres opslag ved at byde ind med din viden.

Hvor vil du gerne brande dig selv?

Der findes et hav af muligheder for personlig branding, både online og offline. Men du kan ikke være alle steder på én gang, så overvej, hvor det vil give mest mening for dig at være aktiv.

  • Er det ved at deltage i netværksarrangementer og udvide dit netværk?
  • Er det ved at opbygge en god LinkedIn-profil?
  • Eller ved at blive bedre til at udvikle og pleje dit netværk på LinkedIn?
  • Er det ved at poste flotte billeder på Instagram?
  • Er det ved at skrive et læserbrev til avisen?
  • Er det ved at holde et oplæg på en lokal skole?
  • Er det ved at deltage i en open mic-aften?
  • Er det ved at lave en videopræsentation, som du kan bruge på din hjemmeside eller i forbindelse med din jobansøgning?
Lav din egen liste, hvor du sætter ord på dit formål, hvem du gerne vil ramme, og hvor du kan ramme dem. Når du har overvejet, hvad du kan gøre for at blive tilfreds med dit brand, er det tid til at lægge en plan for at få det brand, du drømmer om og at føre dine planer ud i livet.

Hvis du har brug for sparring på, hvordan du kan forbedre dit personlige brand, kan du kontakte en karrierekonsulent hos Frie på 63 13 85 50.