Du ved sikkert allerede, at personlig branding er vigtigt. Og du har sikkert også arbejdet på at forbedre dit brand. Men du vil også gerne vide, om din indsats har båret frugt. Om den har været en succes.
Sørg for at sætte mål
Hvis du har lagt en strategi for din personlige branding, har du måske også sat dig nogle mål. Det kan også være, at du blot er gået i gang med at brande dig selv uden egentligt at tænke over, hvad du gerne vil opnå.
Uanset hvordan du er begyndt, er det altid en gang idé at evaluere din indsats. Begynd med at afklare, hvad dit oprindelige mål var.
Undersøg dit mål ved at svare på spørgsmålene:
- Hvorfor ville jeg gerne arbejde med personlig branding, da jeg startede arbejdet?
- Havde jeg et konkret mål? I så fald, hvad var det?
- Hvad har jeg konkret gjort for at komme tættere på eller opnå målet?
- Virkede mit arbejde? Har jeg nået det mål, jeg gerne ville?
- Hvad fungerede, og hvad fungerede ikke?
Hvis du ikke har nået dit mål
Hvis du kom frem til, at du ikke har nået dit mål, så må du lægge en ny plan for din branding. Det kan være, at dit mål var at få et nyt arbejde gennem personlig branding, men det er ikke lykkedes for dig. Overvej, om du skal fortsætte i samme spor, eller om du skal skifte spor.
Overvej også, om det er vejen til dit mål, der er udfordringer med, eller om det er målet i sig selv. Om du får et job eller ej, afhænger af mange andre faktorer end blot din arbejdsindsats. Du kan derfor overveje, om du skal lave et mål, du selv har kontrol over. Sæt også gerne et tidsinterval på det.
Det kan eksempelvis være:
- Jeg vil skrive to blogindlæg denne måned.
- Jeg vil deltage et netværksarrangement denne måned.
- Jeg vil sende to uopfordrede ansøgninger om ugen.
- Jeg vil tage på fire kurser om året.
- Jeg vil gerne have opbygget en god LinkedIn-profil.
Savner du sparring på dine mål?
Er du ikke kommet i mål med din personlige branding, kan vi hjælpe dig på vej hos Frie. Kontakt en karrierekonsulent på 63 13 85 50.