• Hvordan vedligeholder jeg mit brand?

    Ligesom en virksomhed hele tiden udvikler og vedligeholder sit brand, skal du også sørge for at give dit personlige brand opmærksomhed løbende. Sådan gør du.
    Personlig branding - trends 2022

    Hvordan vedligeholder jeg mit brand?

Gennem personlig branding fortæller du om, hvem du er til omverdenen. Du kan ikke blot arbejde på dit brand og så glemme det igen. For dit brand handler om dig, og du udvikler dig hele tiden. Derfor skal din personlige branding også udvikle sig og vedligeholdes.

Som minimum skal du løbende opdatere dit brand, når du har noget nyt at fortælle. Men det er også en fordel for dig aktivt at fortælle om, hvem du er, hvad du kan, og hvad du vil. Ved at vedligeholde og udvikle dit brand står du altid godt, når du har brug for at aktivere dit brand. Uanset om du selv ønsker at finde et nyt job, eller du er tvunget til det på grund af en fyring.

Sådan kan du vedligeholde og udvikle dit brand

Hvis du ikke allerede har gjort det, vil det være en fordel for dig at kortlægge din personlige branding. Så ved du nemlig, hvilket brand du skal vedligeholde og udvikle.

Det vil også være en fordel for dig at vurdere, om du har den branding, du gerne vil have i dag. Til sidst kan du også lægge en plan for, hvordan du kommer i mål med din branding, hvilke budskaber du vil ud med og til hvem.

Så er du nemlig helt klar til at vedligeholde og udvikle dit brand. Her kommer nogle forslag til, hvordan du kan gribe den opgave an.

Vedligeholdelse af dit brand

  • Tjek, at alle dine oplysninger er opdateret på tværs af platforme.
  • Overvej, om du kan fremhæve nogle relevante opgaver, resultater eller mål du har nået. Kom gerne med konkrete eksempler, tal og objektive beviser på dine resultater.
  • Overvej, om det er meningsfuldt for dig at være til stede, alle de steder du fremhæver dit brand. Vil det eksempelvis give mening at lukke en eller flere profiler, hvis de ikke er relevante for dit brand længere?

Udvikling af dit brand

  • Overvej, om du kan dele din viden om et område, du gerne vil være kendt for. Det kan fx være i et opslag på LinkedIn, et blogindlæg eller et oplæg på en konference.
  • Overvej, om du med fordel kan tilegne dig ny viden, som kan bidrage positivt til dit brand, fx gennem en uddannelse eller et kursus.
  • Overvej, om du har det brand, du ønsker, og om du kan gøre noget aktivt for at komme tættere på det.
  • Har du en drøm om at udvikle dit brand, så du kan komme tættere på et lederjob, kan du gennem testen her finde ud af, om du har lederpotentiale.

Har du brug for vejledning?

Hvis du gerne vil have hjælp til at udvikle dit brand, kan du kontakte en karriererådgiver hos Frie på 63 13 85 50. Vi hjælper dig godt på vej til at få det brand, du drømmer om.